Przed wykonaniem poniższych czynności zalecane jest wykonanie kopii bazy danych. Baza ACCESS: Przed wykonaniem poniższych czynności proszę się upewnić, że znane jest Państwu hasło i lokalizacja bazy danych. Proszę bazę zabezpieczyć przed usunięciem. W przypadku nieznajomości hasła można wykonać migrację bazy danych korzystając z programu Płatnik (Administracja - ustawienia bazy danych - baza - migracja bazy danych). Bazę proszę zamieścić w miejscu gdzie nie zostanie przez przypadek usunięta (np. Folder Moje Dokumenty albo dysk D). Kolejno proszę zoptymalizwać bazę danych w programie Płatnik-Administracja-Ustawienia bazy danych- baza-optymalizacja bazy danych (pomogło na problemy z aktualizacjami). Kolejno proszę uruchomić program Płatnik jak administrator. Jeżeli nadal będą pojawiały się błędy, proszę naprawić bazę danych zgodnie z instrukcją z załącznika. Wszystkie czynności dotyczące bazy danych proszę wykonywać na jej kopii. Po naprawieniu bazy danych, proszę połączyć się naprawianą kopią i pobrać aktualizację.
---------------------------------------
W sierpniu 2025 baza danych Płatnika (Access) osiągnęła 108 MB, co spowodowało problemy podczas importu danych z programu kadrowo-płacowego. Skutecznym rozwiązaniem okazała się archiwizacja najstarszych zestawów wraz z ich usunięciem z podstawowej bazy danych. Zarchiwizowane zestawy są przechowywane w oddzielnym pliku i każdy z nich oddzielnie można przywrócić.
Innym możliwym rozwiązaniem problemów spowodowanych zbyt dużą bazą danych Access jest konwersja bazy do SQL, jednak wymaga to użycia 32-bitowego Microsoft SQL Express 2012. Płatnik potrafi działać na nowej bazie danych z 64-bitowym Microsoft SQL Express 2019, ale konwersję istniejącej bazy danych Access do SQL należałoby zrobić na 32-bitowym Windows 7.
Załączniki: JETCOMP.docx
« Wstecz
Powered by Help Desk Software HESK, brought to you by SysAid